Věděli jste, že 69 % mileniálů zveřejňuje na sociálních sítích fotografie svých jídel?

A viděli jste i lidi, jak si fotografují svoje jídlo, a kladli jste si otázku, proč to dělají? Mohl by to být náznak hlubší transformace našich stravovacích návyků? Mileniálové (lidé ve věku 21 až 35 roků) jsou v porovnání se staršími generacemi s větší pravděpodobností vegetariáni nebo vegani a kupují si výrobky s vyšším profilem udržitelnosti. Možným vysvětlením tohoto jevu by mohlo být, že považují zdravou a udržitelnou stravu za součást svojí identity [1]. Kromě toho dvě třetiny spotřebitelů v EU jsou otevřené změnám svých stravovacích návyků z environmentálních důvodů [2], ale skutečnou výzvou zůstává identifikace možností trvale udržitelného stravování.

Nálepky označující udržitelnost, jako například „přírodní“, „uhlíkově neutrálnínebo „získaný z udržitelných zdrojů“, jsou stále rozšířenější. Aby však měly skutečně vysokou hodnotu, musely by zohledňovat vliv udržitelnosti celého hodnotového řetězce. 

[1] „Potraviny v průběhu roku: Průzkum odhaluje stravovací a spotřební návyky mileniálů“ https://www.foodnavigator-usa.com/article/2019/08/28/a-year-in-food-survey-reveals-millennials-eating-and-spending-habits 

[2] „Většina spotřebitelů v EU je otevřená udržitelnějšímu stravování, ale stojí před překážkami, ukazuje nový průzkum“

https://www.beuc.eu/publications/most-eu-consumers-open-eat-more-sustainably-face-hurdles-new-survey-shows/html

Top